General Regulations – Yleiset Määräykset

 

  1. The International Regatta and Nordic Open Championships follow the FISA´s ”Rules of Racing”. Local Regatta Rules also apply.
  2.  The races take place on a straight six-lane Albano-system, equipped according to the Racing bye-laws category A1. The lane is 2000 m in length, 13 m wide and the starting gates are fixed. The course is in fresh water free of current.
  3. Lane number 6 is closest to the referee.
  4. Each race commences at the exactly the time announced. The teams have to be at the starting line 2 minutes before the start. Boats that are late will be excluded from the race.
  5. Teams and boats are numbered according to the lane they row in. This applies in both the elimination heats and in the final competition.
  6. On both days, prizes will be presented immediately after the races at the competition site on the shores of Lake Kaukajärvi.
  7. The weigh-in of participants will be conducted at the racing site at least one hour before the start of the elimination heat and the final. The coxswain must keep the card with the records of the rowers´weights with him/her in the boat. Rowers´weights may be checked again after the race.

 

  1. Kilpailuissa noudatetaan FISA:n sääntöjä ”Rules of Racing” ja paikallisia sääntöjä.
  2. Radan pituus on 2,000 m virtaamattomassa makeavetisessä järvessä, varustettuna Albano-systeemillä Racing bye – laws category A1. 6 rataa. Radan leveys 13 metriä. 2,000 m:n lähtölaiturit kiinteät.
  3. Rata nro 6 on lahinnä maalituomaria.
  4. Jokainen lähtö suoritetaan tarkalleen ilmoitettuna kellonaikana. Joukkueiden tulee olla lähtöpaikalla 2 min. ennen lähtöä. Myöhästyneet venekunnat suljetaan pois kilpailusta.
  5. Jokaisella joukkueella on radanmukainen keulanumero sekä alku- että loppukilpailussa.
  6. Palkintojenjako suoritetaan yhtäaikaisesti kilpailupaikalla välittömästi kilpailujen jälkeen, kumpanakin päivänä erikseen.
  7. Punnitus tapahtuu kilpailupaikalla vähintään 1 tunti ennen alku- ja loppukilpailua. Punnitus todistus on perämiehen pidettävä veneessä mukanaan, jotta kilpailun jälkeen voidaan suorittaa lisäpainojen tarkistus.